logo
XS
SM
MD
LG

Комунальне некомерційне підприємство

Міська дитяча лікарня
Рівненської міської ради

ДАЙДЖЕСТ змін в Охороні здоров'я

З 1 квітня медичні заклади спеціалізованої медичної допомоги почали працювати в новій реальності: надавати медичні послуги за Програмою медичних гарантій і отримувати гроші за договором з НСЗУ. Початок другого етапу медичної реформи збігся у часі зі складним викликом для всієї медичної системи про пропротидії поширенню COVID-19. Зараз усі зусилля лікарів і медичних працівників спрямовані на цю боротьбу.

У час криз слід вибудовувати нові системи, а не рятувати безнадійно застарілі. Саме тому потрібно зараз якнайшвидше реформувати систему охорони здоров’я, щоб вона справді могла відповідати на різні виклики. Реформа, яка реалізується, покликана посилити ефективність управління ресурсами в сфері охорони здоров’я. Щоб кожна гривня працювала на потреби пацієнта.

Нова модель фінансування системи охорони здоров’я, завдяки прогнозованості, ефективному та прозорому розподілу коштів, добре підходить для швидкого реагування в ситуації з поширенням коронавірусу. Договір з єдиним закупівельником медичних послуг дозволяє легше мобілізувати ресурси та адаптувати правила і практики. Завдання НСЗУ швидко спрямувати гроші туди, де вони потрібні в цей момент, туди, де є пацієнти.

Сьогодні більшість медзакладів уже підписали договори з НСЗУ і готові виконувати їх умови. Вже понад 90% українських лікарів зареєструвалися в електронній системі охорони здоров’я. Електронні дані основа для прийняття рішень. Завдяки інформації, яку керівники закладів подавали у своїх пропозиціях, у нас є дані які спеціалісти, яке обладнання та як організована медична допомога в конкретній лікарні. Ми знаємо, де є відділення інтенсивної терапії, реанімація, апарати ШВЛ. На основі цих даних НСЗУ дала свої пропозиції МОЗ стосовно лікарень, які можна задіяти у боротьбі з COVID-19.

Розуміючи серйозність ситуації через поширення коронавірусу, НСЗУ запропонувала перерозподілити 900 мільйонів гривень на субвенцію для регіонів для підтримки малопотужних лікарень на час пандемії. Місцева влада зможе спрямувати ці кошти на підтримку діяльності своїх медичних закладів під час пандемії.

Повний пакет http://rospk.communal.rv.ua/media/uploads/NSZU_digest_2_2020-3_RTgWd3G.pdf

Не всі проблеми можна вирішити за допомогою грошей. Коли ми посилаємося на те, що медична галузь хронічно недофінансована, йдеться насамперед про дефіцит інвестицій в основні засоби лікарень: обладнання, приміщення, меблі, комп’ютери, а також нематеріальні активи, такі як програмне забезпечення для фінансового та клінічного обліку і аналізу. Ми можемо стверджувати, що дефіциту поточних витрат не було: в нашій країні їх наполовину оплачував пацієнт зі своєї кишені, тому що з державного джерела їх надходило недостатньо для оплати праці зайнятих у сфері охорони здоров’я.

Тоді якщо не грошей, або не тільки грошей, то чого бракувало для лікування хронічних хвороб сфери? У першу чергу причина ситуації, яка склалася в системі охорони здоров’я,в організаційних провалах вертикалі управління сферою.

Непрозорий і нерівномірний розподіл державного фінансування призводив до дискримінації одних груп пацієнтів за рахунок інших, створював диспропорції між різними видами допомоги, областями, пацієнтами та лікарями міст і сіл.

Реформа фінансування системи охорони здоров’я та її агент — НСЗУ — вирішують одне важливе завдання: країна вводить облік грошей — що, кому і за що. НСЗУ — це платіжний агент. Ми перерозподілили гроші від лікарень, у яких немає обладнання і лікарів, до тих, у яких вони є. Ми перерозподілили гроші від лікарень, які не надають медичних послуг (курортні санаторії), до тих, які їх надають (інсультні центри).
Ми перерозподілили гроші від «безкоштовних» стоматологічних клінік до онкологічних центрів.

Повний пакет http://rospk.communal.rv.ua/media/uploads/NSZU_digest_3_2020-4.pdf